לא לקחת סיכון – מפסקי וממסרי בטיחות

לא לקחת סיכון – מפסקי וממסרי בטיחות

מפסקי וממסרי בטיחות הינם אמצעי ביטחון זעירים הפועלים במערכות שונות – מגנטית, חשמלית, מכאנית, רדיו וכדומה. הם קיימים במרחבי עבודה שיש בהם סכנה תפעולית כמו חלונות, דלתות, כיסויים וכנפיים במכונות ומתחמי תעשייה. במקרה שעובד מכניס למשל את ידו לאזור תפעול מסוכן, המפסק מוביל להפסקת עבודת המכונה.

יכולת בטיחותית זו מתקבלת בזכות מפסק המחובר לממסר בטיחות אשר משמש כאמצעי בקרה שבודק את כל הזמן את מצב המפסק. כמו כן, בימינו מפסקי בטיחות נדרשים לעמוד בתקנים מחמירים בינלאומיים וניתן לזהותם בזכות צבעם השונה שהינו לרוב אדום או צהוב.

 

ממסרי בטיחות מתקדמים

שינוי גישת המשק המקומי והמעבר לסטנדרטים בינלאומיים של בטיחות עובדי התעשייה, לצד התפתחות תחום עיבוד הנתונים והירידה במחירי המעבדים, מאפשרים לייצר ולספק בימינו ממסרי בטיחות אמינים ומתקדמים במחיר יחסית נמוך. כך למשל, לצד ממסרי בטיחות שפועלים על בסיס חשמלי אלקטרוני ניתן למצוא ממסרים עם טכנולוגיה אופטית ועם מעבדים דיגיטליים. ממסרים חדישים אלו מותאמים לצרכי העסק בעזרת תוכנות ייעודיות, ומציגים רמת גמישות גבוהה של התאמת הממסר לצרכי בטיחות והגנה ספציפיים, שתורמים גם לשמירה על תקינות המכונות.

 

מפסקי גבול בטיחותיים

מפסקי גבול בטיחותיים הינם מוצר בטיחות חשמלי נפוץ במערכות אוטומציה, וכן במכונות תעשייתיות, שערים חשמליים ומעליות. בעזרת פעולה מכנית הם משמשים כאמצעי שמנתק ומפעיל מעגלי חשמל. מפסקי הגבול מורכבים מגוף המפסק ומראש הפעלה. המערכת המכאנית גורמת להזזה של ראש ההפעלה וכך המצב של מגעי גוף המפסק משתנים ונוצרת פעולה חשמלית של ניתוק או הפעלה. בשוק מוצעים מפסקים אלו עם סוגים שונים של ראשי הפעלה, לרבות ראש הפעלה כפתור נלחץ, כפתור גלגלת נלחץ, זרוע עם גלגלת בקצה שלה, זרוע עם אנטנה גמישה וראש גבול עם טבעת ממתכת הפועלת באמצעות משיכה.

 

סוגים של מפסקי גבול

בשוק המקומי ניתן גם למצוא סוגים שונים של מפסקי גבול בטיחותיים, לרבות:

  • מפסק סטנדרטי -עם גוף מפלסטיק או מתכת, כיסוי מבורג וארבעה מגעים.
  • מפסק מיקרוסוויץ'- קטן ממדים, עשוי מפלסטיק, עם כניסה צדדית לגוף ומגע מחליף בודד.
  • כבל יצוק- מפסק גבול מאוד אטום הכולל כבל יצוק וארבעה גידים, מתאים לסביבות עבודה עם רמה גבוהה של אבק או לחות.
  • משיכה ואיפוס- מפסק עם ראש משיכה שלאחר הפעלתו ניתן להשיבו למצב התחלתי בעזרת כפתור איפוס.

 

הזמנת מפסקי וממסרי בטיחות

להזמנת מפסקי וממסרי בטיחות מתקדמים, ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא צרו קשר עם חברת ר.א.פ אוטומציה בע"מ בטלפון 04-8403012 או במייל rep@repac.co.il.