סורקים 3d בלייזר למגוון שימושים

סורקים 3d בלייזר למגוון שימושים

בימינו עסקים רבים בארץ ובעולם מגלים את היתרונות שיש לסורקים 3d בלייזר כפי שמציעה חברת ר.א.פ אוטומציה. סריקות אלו מספקות כלי מתקדם לתיעוד בתלת ממד של אובייקטים פיזיים שונים, כאשר את המידע המתקבל מהסריקות ניתן להעביר במהירות ישירות למכונות לייצור בתלת ממד, כמו CNC ומדפסות תלת ממד, לשם יצירה של מודלים, רכיבים ומוצרים חדשים.

 

המשמעות של סריקות תלת ממד

בדומה לסורקים של מסמכים, סורקים בלייזר בתלת ממד מבצעים פעולות של סריקה המומרות למידע ממוחשב, רק שבמקרה זה מדובר בסריקה בתלת ממד ולא בדו ממד. מדובר בסורקים בעלי יכולת לאסוף נתונים לגבי אובייקט או מבנה תלת ממדי, הכוללים מידע אודות צורה, גודל ואף צבע. בעזרת מידע זה ניתן ליצור מודלים ממוחשבים בתלת ממד של הפריט הנסרק.

 

אופן פעולת סריקות תלת ממד

סריקות בתלת ממד נעזרות בטכנולוגיות מתקדמות המאפשרות מיפוי של נקודות במרחב. מיפוי זה לרוב מבוסס על זיהוי של נקודה ספציפית באובייקט ומדידת המרחק, הגובה והצידוד שלה מהסורק עצמו. כך מתקבלות נקודות Z, X, Y עבור הנקודה המזוהה, שמספקות מערכת צירים בתלת ממד.

אחרי שהתקבלה נקודה ראשונית הסורק בודק ומודד מאות נקודות נוספות באובייקט, אותן הוא כבר ממקם במרחב במערכת של צירים תלת ממדיים. כעת נמדד המרחק בין הנקודות הסרוקות ובמידת הצורך ניתן לערוך אותן, למשל עם פעולות של החלקה, הורדה של נקודות וכדומה. בסיום תהליך זה מתקבלת סריקה שניתן להמירה לקובץ ממוחשב אותו אפשר להדפיס, ליצור ממנו מודל או לערוך. מלבד סריקה בלייזר, סריקות בתלת ממד יכולות להיות מבוצעות גם עם טכנולוגיית פוטוגרמטריה, סריקות במגע, באור ועוד.

 

המרת מאש עבור הדפסת סריקות בתלת ממד

בכדי להדפיס סריקות תלת ממדיות יש צורך להפוך את נקודות הסריקה לנקודות מאש עם מבנה בתלת ממד המבוסס על צורות מצולעות כמו מרובעים או משולשים. מצב זה נוצר על ידי חיבור נקודות סמוכות בסריקה לכדי מבנה מצולע, כשכל מבנה מחובר למבנה שלידו וביחד מתקבל מארג אשר מספק בסיס ליצירת הדפסה תלת ממדית, עיבוד בעזרת תוכנות מתאימות ועבור יצירה של מודלים.

 

סריקות תלת ממד למגוון שימושים

סורקים 3d משמשים בימינו למגוון צרכים ושימושים, בין אם עבור הדמיות, הדפסות, שכפול מוצרים, ייצור של מוצרים, וכן לצרכי בקרת איכות ועבור שימור של מידע בתלת ממד, ועוד.

צרכים אלו משמשים תעשיות רבות במשק כגון ענפי הנדל"ן, הבנייה והאדריכלות, עבור תכנון כבישים ותשתיות, סריקת קרקעות, לתעשיית הרפואה למשל עבור יצירת פרוטזות בהתאמה אישית, וכן עבור תעשיית ההייטק, עבור דגמים בתלת ממד של סרטים ומשחקי וידאו, לפרויקטים ארכיאולוגים, עבור יצירות אומנות, לצרכי מחקר ופיתוח, לשחזור זירות פשע, ועוד.

 

לפתרונות סריקה בתלת ממד

לקבלת פתרונות סריקה בלייזר בתלת ממד ולעוד פרטים וייעוץ מקצועי בנושא צרו קשר עם חברת ר.א.פ אוטומציה בע"מ בטלפון 04-8403012 או במייל rep@repac.co.il.