אוטומציה – מה זה? 

אוטומציה – מה זה? 

בעשורים האחרונים החלו מפעלי ייצור רבים ברחבי העולם לעבור מהפכה משמעותית ביותר – מהפכת האוטומציה. במאמר הבא נביא לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על תהליכי אוטומציה – מה זה בדיוק, מהם המרכיבים של מערכת אוטומציה, יישום תהליך האוטומציה ועוד. כל הפרטים בשורות הבאות.

מה זה אוטומציה?

אוטומציה תעשייתית מתייחסת לביצוע אוטומטי של משימות ותהליכי ייצור באמצעות ציוד, מכונות ומערכות בקרה אלקטרוניות, וזאת במקום ביצועם באופן ידני על ידי בני אדם. היתרון המרכזי של האוטומציה הוא ברור. אם בעבר מרבית המפעלים פעלו בשיטות ייצור ידניות כמעט לחלוטין, כאשר צוות עובדים גדול היה אחראי על הרכבה, ייצור, אריזה והובלה של המוצרים, כיום, בזכות התקדמות טכנולוגיות שונות כמו רובוטיקה, בקרה ממוחשבת ולמידת מכונה, הרבה ממשימות אלה מתבצעות בצורה אוטומטית ללא מגע יד אדם, וכנגזרת לעובדה זו ניתן ליהנות מחיסכון אדיר בהוצאות המפעל, שיפור היעילות של קווי הייצור ושיפור יכולת בקרת האיכות.

המרכיבים של אוטומציה למפעלים

פיתוח ויישום של תהליכי אוטומציה מבוסס על שילוב של מספר רכיבים הפועלים יחדיו:

  • רובוטים ומכונות אוטומטיות – אלה הם הרכיבים הפיזיים של המערכת והם מהווים את הבסיס לפעילות. הם מבצעים מגוון משימות בצורה יעילה, כמו; ייצור והרכבה של מוצרים, אריזתם, העברתם בין תחנות ייצור ועוד. הרובוטים מסוגלים לפעול בדייקנות גבוהה, אינם מתעייפים ואינם זקוקים להפסקות אוכל או קפה.
  • מערכות בקרה ושליטה – מערכת הבקרה והשליטה כוללת לוחות חשמל, מחשבי בקרה, חיישנים מתקדמים ועוד. אלו מערכות קריטיות והן אחראיות בין היתר על תזמון, תיאום ופיקוח על עבודת המכונה.
  • קוד ואלגוריתמים מתקדמים – הקוד והתוכנה הם אלה המאפשרים לכל הקסם הזה לקרות, הם אלו שמפעילים את מערכות הבקרה והשליטה ומשלבים את פועלם עם המכונות הפיזיות. עולם התוכנה הקשור לתהליכי אופטימיזציה מתקדם באופן תדיר ובזכות פיתוחים כמו בינה מלכותית ולמידת מכונה היכולת לייעל את התהליכים הולכת וגוברת.

דוגמאות ליישום של אוטומציה במפעלים

על מנת להבין בצורה טובה יותר באיזה אופן ניתן לשלב את האוטומציה בפעילות המפעל, הבאנו לכם מספר דוגמאות מגוונות:

  • אריזת מוצרים – מכונות אריזה אוטומטיות יכולות לארוז אלפי יחידות בשעה באופן מדויק וכמעט ללא מגע אדם.
  • הרכבה ומיון – רובוטים היכולים להרכיב מוצרים שונים כמו; מכשירים אלקטרוניים, רכבים, פריטים פיזיים. ובנוסף למיין אותם ולאחסנם במחסנים בצורה אוטומטית.
  • בקרת איכות – מכונות אוטומטיות המגובות בחיישנים, אשר יכולות לבצע בדיקות איכות מדויקות כמו בדיקת ממדים, איכות גימור, תקינות כללית וכולי.
  • לוגיסטיקה – רובוטים המסוגלים לסייע בהובלה ושינוע של חומרי גלם ותוצרת בין אזורי הייצור השונים במפעל, ולמעשה מנהלים את המלאי בזמן אמת.

כמובן כי ישנן דוגמאות רבות נוספות וזוהי רק טעימה קטנה מיכולות האוטומציה ומהפוטנציאל האדיר הגלום בה.

יתרונות האוטומציה

ליישום מוצלח של תהליכי אוטומציה ישנם מספר יתרונות מהותיים וחשובים המסייעים רבות לפעילות המפעל:

  • חיסכון בעלויות כוח אדם – ההחלפה של עובדים במכונות אוטומטיות מאפשר לנו להוזיל משמעותית את עלויות כוח האדם שלנו.
  • יעילות ועלייה בתפוקה – ככל שיישום האוטומציה נעשה בצורה טובה, רחבה ומקצועית יותר, כך ניתן להעלות את התפוקה השעתית של המפעל. הדבר מוביל באופן ישיר לעליית הרווחים.
  • שיפור באיכות ובאמינות המוצרים – המכונות אינן מתעייפות כמו בני האדם ולכן הן מצליחות לשמור על רמת דיוק גבוהה גם לאורך זמן ולתקופה ממושכת. הדבר תורם לאיכות המוצרים ומונע פגמים בייצור.

יישום אוטומציה

תהליך הפיתוח והיישום של האוטומציה מחייב בחינה של תהליכי הייצור והבנה כיצד ניתן לשפר אותם בעזרת שילוב של מערכות אוטומציה. חברת "ר.א.פ אוטומציה בע"מ" פועלת בתחום במשך שנים ארוכות ואנו גאים להיות החברה המובילה והאיכותית ביותר בשוק הישראלי. במשך השנים עבדנו אל מול לקוחות רבים, מפעלים, גופים וארגונים שונים. בכל פרויקט שאנחנו מבצעים אנו מאפשרים ללקוח להיות חלק משמעותי בקבלת ההחלטות, תוך הבנה מיטבית של כלל הצרכים והדרישות הספציפיות השונות, ורתימה של כל הידע והניסיון שצברנו על מנת להביא להצלחת הפרויקט.

אנו מקפידים לייבא אך ורק את המוצרים האיכותיים ביותר בעולם, תוך שמירה על סטנדרט שירות גבוה ורמת מחירים אטרקטיבית. נשמח לעמוד גם לרשותכם ולצרף אתכם למשפחת הלקוחות המרוצים שלנו. לפרטים נוספים, שיחה עם נציג וקבלת מענה מקיף לכל שאלה או בקשה שעשויה לצוץ – חייגו: 04-8403012.