מה זה מכטרוניקה?

מה זה מכטרוניקה?

למרות שאולי נדמה לכם שאנחנו עומדים לספר לכם על דמות חדשה בסדרת האנימציה על הרובוטריקים – לא כך הוא. מכטרוניקה הינה מושג שבני מהלחם – חיבור של שני מונחים לכדי מונח אחד המבטא את הקשר ביניהם. במקרה זה מדובר בחיבור בין המושגים מכניקה ואלקטרוניקה – ועכשיו זה מתחיל להישמע הרבה יותר מסקרן – נכון?

תשאלו כל הנדסאי מכטרוניקה מה זה המקצוע הזה עם השם המשונה ואיפה בכלל לומדים אותו, ותקבלו תשובה מלאה על מוסדות בהם קיימת מגמת מכטרוניקה ובאילו תחומים בחיים משתמשים בידע ובטכנולוגיה הללו.

המונח מכטרוניקה מתייחס לתחום המשלב בין הנדסת מכונות, הנדסת תוכנה והנדסת אלקטרוניקה. מכטרוניקה עוסקת, בפועל, בחקר תחום האוטומציה מנקודת מבט הנדסית וזאת על מנת לשפר ולייעל את אופן השליטה במערכות מורכבות המשלבות חומרה יחד עם תוכנה על מנת להוות מערכת ייצור, לשמש כרובוטים בהם ניתן לעשות שימוש בסביבה לא ידידותית לאדם (כמו בחלל למשל), מערכות אוטומטיות שונות לעולם הרכב (כמו מערכת ה-ABS שכולכם מכירים) ואפילו בציוד יומיומי יותר – למשל המיקוד האוטומטי במנגנוני צילום שונים, נגני תקליטורים (שכבר פחות בשימוש), כוננים קשיחים למחשבים, מגוון צעצועים מכניים ועוד.

אולי השם נשמע משונה, אבל מדובר בתחום מרתק אשר כל מי שלומדים אותו רוכשים השכלה רב-תחומית מקיפה המאפשרת להם לתכנן כל מיני מערכות ביתר קלות בהשוואה לעבודה כזו שנעשית על ידי צוות המורכב מכמה מומחים, כל אחד בתחום אחר. למעשה, מכטרוניקה מהווה פתרון שמזרז תהליכי תכנון ואף מוזיל אותם משמעותית.

 

איך מכטרוניקה קשורה אליכם?

כמעט כל מערכת בה אנו משתמשים בחיינו נוצרה תוך שילוב בין מכניקה ואלקטרוניקה. הרשימה שמנינו קודם היא רק קצה הקרחון. אם אתם משתמשים במדפסת ביתית או משרדית, אם יש לכם מחשב, טלפון סלולרי חכם עם מערך צילום, תריסים חשמליים – ואלו בעיקר שימושים ביתיים או שגרתיים, אבל בסביבה תעשייתית ישנם גם מנגנוני בטיחות וייצור שכולם מושתתים על אלקטרו-מכניקה, או מכטרוניקה, והם אחראים לייצור תקין שקשור לתעשיית המזון, מוצרי צריכה ועוד הרבה דברים שבלעדיהם חיינו היו די מאכזבים.

 

איך מכטרוניקה קשורה אלינו?

אנחנו מייבאים ומשווקים מגוון רחב של רכיבים בהם נעשה שימוש בעולם המכטרוניקה. אם אתם עוסקים בתחום, תוכלו למצוא אצלנו אינספור רכיבים שיוכלו לסייע בידכם לממש את התכנונים שלכם למכשירים וציוד אוטומציה.

אנו מספקים ציוד פניאומטי, גששים למיניהם, שסתומים ועוד רכיבים שבעזרתם תוכלו להרכיב את כל מה שתכננתם.

אם אתם עובדים במפעל או במעבדה אשר בהם אתם אמונים על תיכנון מערכות אוטומציה ייעודיות וייחודיות לפי דרישות ספציפיות של המעסיק, תנו לראש שלכם חופש מחשבה, לכו עם היוזמה שלכם הכי רחוק שתוכלו – אצלנו תוכלו למצוא את כל מה שתצטרכו כדי לבצע את התכנון ולהקים אותו לתחייה.

 

מי אנחנו

חברת ר.א.פ. אוטומציה בע״מ מייבאת ומשווקת ציוד ורכיבים למגוון פתרונות אוטומציה בתעשייה. לחברה מחלקה ייחודית לייצור מסגרות מפרופיל אלומיניום מודולרי חכם – כאשר כל עבודה מבוצעת על פי דרישות הלקוח, בהתאם לצרכיו. אנו מתמחים בייצור מסגרות המהוות שלדה או מעטפת לכל מכונה שהלקוח שלנו מעוניין להרכיב.